جراحی فک و صورت در تهران | عوارض جراحی فک و صورت چیست

درمان میگرن با جراحی بینی

تحقیقات جدیدی برای درمان میگرن با عمل بینی صورت گرفته است که در آن برخی از سردرد های میگرنی پس از جراحی زیبایی بینی از بین رفته و یا تعداد سردرد های میگرنی پس از جراحی بینی به حداقل خود رسیده است.

درمان میگرن با عمل بینی

برخی از سردرد های میگرنی به دلیل فشار آوردن به حفره های داخلی بینی و سطوح داخلی سینوس ها به وجود می آید که طبق تحقیقات محققان نیوجرسی بعد از انجام عمل زیبایی بینی این سردرد ها از بین رفته و یا تعداد آن ها کم شده است. این تحقیق بر روی ۲۱ نفر مبتلا به سردرد های میگرنی انجام شده است که پس از جراحی بینی تعداد سردرد های این افراد نصف شده و در برخی افراد به طور کامل از بین رفته است.

به نظر میرسد فشار آوردن حفره های بینی سبب فشار به یکی از اعصاب صورت به نام تریگمینال می‌شود و این موضوع سبب بروز سردرد میگرنی ذر بیماران می‌گردد. با بررسی این ۲۱ مریض از تصاویر مغزی آنها تمامی دارای نقطه های تماس داخلی در بینی بوده و با عمل بینی و استفاده از لوسیون هوشبری این نقاط تماس بهبود پیدا کرده.

مشاهدات انجام شده بر روی این ۲۱ نفر پس از عمل بینی نشان می دهد که متوسط روز های سردرد بین ۸ الی ۱۸ روز ذر ماه شده و شدت سردرد از عدد ۱۰ به ۷/۸ تا ۵/۶ کاهش پیدا کرده و در ۹ نفر سردرد های میگرنی به طور کل از بین رفته است.

سرپرست این تیم نسبت به این مشاهدات امیدوار است که درصد زیادی از بیمارانی که سردرد های میگرنی آنان با مشکلات بینی در ارتباط است می توانند با عمل بینی به درمان قطعی سردرد میگرنی خود بشوند.

طبق این تحقیقات امید است در سالهای آتی شاهد کارآمد بودن هرچه بیشتر عمل بینی در جهت رفع میگرن برای بیماران باشیم.

حتما بخوانید : نکات و مراقبت های بعد عمل بینی